måndag 1 februari 2010

Vilken underbar...

... men en lite stressig söndag.

Ni vet ju som sagt att jag och min familja har varit och hälsat på mamma, syster Susanne, Anette och barnbarn, kalas och mina svärföräldrar.. Phu...

Först jobbade jag till kvart i fem på fredagen innan jag och mina småflickor kunde börja resan ner till Ed. I Åmål plockade vi upp far i huset och där fick han vackert ta över bilkörningen:)..
När vi slutligen nådde Ed var vi först till min syster Susanne för en mycket god kvällsmat (tackar för den) och sedan tog vi med oss hennes symaskin som hon hade hittat någonstans i huset. Kan väl säga att hon inte riktigt kommer ihåg hur man använder den från gång till gång:)... Men nu ska den ialla fall vidare till min dotter Anette som (helt otroligt) vill ha en. Erbjöd henne min en gång och då undrade hon vad hon skulle ha den till.. ha ha ha.. Kan väl inte påstå att hon har visat att hon har ärvt min kreativitet ännu mer än ett par väskor..

Men ialla fall, till min mamma kom vi ialla fall för att mer eller mindre inta sängläge... På lördag hade hon gjort frukost till oss.. det var gott.. och sen drog vi ner till Anette och barnbarn i Tanum. Och gud va gott han ,Christoffer, luktade! Och så var Rebecca hemma det var jättekul. Hon fick sin 3-årspresent, oppsidaisydockan, och hon blev jätteglad. Tuva hade fullt upp med att lukta och hålla Christoffer. Hon klädde även på honom när vi skulle till systerdotter Sofia på kalas och så matade hon honom givetvis:).

Fick en smaskig smörgåstårta där och jättegott fika till efterrätt. Mmmmmm....

Ja, sen blev det kvällen och det var dags för tripp till mamma igen. Käkade taccos och sen var det sängläge igen typ....

Söndagen vet jag inte om jag vill skriva om... Packade ialla fall ner 45 kg nötkött, lastade ved och fikade hos svärföräldrarna.. Ps.. de har granen kvar inne?!!!!

Idag har jag skottat snö som säkert många utav ni andra säkert oxå har gjort.. sen tandläkaren:(... Men ikväll mina vänner... Ikväll är det QUILTDAX!!!!!!

Och nu har vi börjat med ett nytt vikariesystem på Hammarö kommun... det menas med att min mobil pep och pep och pep och jag hade panik.. slutade med att jag fick ringa in istället:)

Kram

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Så kul att se dig inne hos mig :).
    Tack för din kommentar. Det är alltid roligt att se nya ansikten!
    Vilken härlig sida du har här!
    Ska titta lite till innan jag tassar vidare.
    Kram så länge! / Åsa.

    SvaraRadera