onsdag 22 augusti 2012

Första skoldagen...


för båda flickorna. Tuva börjar klass 1 och Filippa år 0. Hoppas hon inte skrämde någon med den minen.
Av någon konstig anledning så vände sig inte bilden när jag la in den:(.


Igår hann jag sy färdigt ännu ett alster till utställningen.. En skön och varm quilt med fleecad baksida.


Här är tjejerna igen.. mina goaste minstingar.


Detta alster är sydd av Annas batiktyger  och den kommer antagligen vara upphängd i Hammarös sockenstuga.


Förutom att sätta mig vid symaskinen strax så ska jag faktiskt på tupperwareparty. Det var väldigt längesen jag var på något sådant. Var själv försäljare en gång i tiden, samtidigt som jag jobbade skift, småbarn och stallet fullt med hästar. Men det var när jag var ung och fräsch:). Då hade man oanade krafter till allt och man såg möjligheter i allt som man bara kunde komma på. 

Kläderna Lingon och Blåbär vart det oxå en sväng och mina stora barn var jämt klädda i byxorna Stefan, tröjan Jan, klänningen Anna och alla möjliga namn. Vet inte om namnen stämde nu men ungefär så var det.

Nu idag kan jag säga att jag blir helt svett bara jag tänker på att göra mer än två saker på en och samma dag. Tandläkaren tar vi på en vecka och hårfrissan kör vi... ja jösses henne ska jag ju till imorgon... Ujeda mig.. hur gör jag nu.. party + frissan  på samma vecka.. Får ta ledigt ett par dagar sen och vila upp mig:)

Nä, min lilla symaskin kallar på mig...

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga alster du fått klart till utställningen, skulle mer än gärna ha kommit och kikat, men det är nog i längsta laget för en dagsutflyckt ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Lizzan, men nu börjar jag bli nervös.. Det hör väl till antar jag:).. och ja, den blir nog lite lång den turen, men jag hade fått fina kort:)..

    SvaraRadera