tisdag 15 maj 2012

Skönt med en...

extra ledig dag.. även om den nu har inneburit utvecklingssamtal för båda flickorna på respektive skola och förskola.

 Igår kväll fick jag scrapdille på rutigt och randigt i blått, rött, brunt och grönt.. det är resterna från Dennis quilt som jag gjorde förra året... 324 remsor 2" x 4 1/2" som jag sydde ihop tre och tre...


108 rutor blev resultatet som jag nu har gömt i en skokartong med en liten skiss på hur den ska bli färdig.. Detta blir nog present till min svärmor!



Igår kom det post ifrån USA med en Jelly Roll, Ruby, Moda.. det är den översta... 


Och i paketet var en Honey Bun, Fresh Cotton med oxå.. remsorna är 1 1/2" breda istället för 2 1/2" som på Jellyn..
Denna har jag spanat på ett tag och det blir nog en fotpläd som ska ligga nertill på sängen..


Tänkte höra med er läsare om någon av er har ett förslag till kant  på den här quilten? Enfärgad blå kant? 

Imorgon vankas det jobb igen, men ledig torsdag.. Då tänker jag åka till bästa Siv på andra sidan stan:)...

Gå gärna in på min polares hemsida www.annasbatik.com, hon har precis kommit hem från sin andra tur till Bali och har med sig tyger hem till bra priser.

Nä.. nu ska jag gå och smaka av soppan som Filippa beställde som middag...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar