söndag 20 maj 2012

I Torsdags var...

.. jag med bästa Siv på stan... Fast först käka vi frukost, utan tabletter, och det var jättegott med nybakade scones.. Tack för det!
Och sen åkte vi in till stan och där köpte jag mönster och tyg till klänningar.. Och så här fina tänkte jag att de ska vara på avslutningarna:)..


Här är väskan igen som min mamma ska få som Morsdagspresent.. Nu sitter handtagen fast där de ska... Det är inte lätt att få dom i rätt längd, vet egentligen inte om det är det nu heller, men fast är dom i alla fall...


Förutom tandläkarbesök för flickorna, ja, dom har söndagsöppen på folktandvården här på Öá, så satte jag och Filippa upp pinngungan  i eken..


Den här sydde jag i fredags till Tuva och tyget kommer från Moda!


Och den här kjolen sydde jag igår och mönstret kommer från boken Easy Quilt Projects. De två översta tygerna på kjolen kommer från Lapp-elisa och boken finns att köpa där oxå.. En mycket trevlig bok som jag har lånat av Anna på annasbatik.com


Ja, så vart det den här gången.. underbart väder, sambon bygger på växthuset, flickorna leker ute och jag längtar efter mina stora barn och mina barnbarn...

Nä, nu ska jag rycka upp mig och sy färdigt en quilt, ja, ja jaaa.. Jag ska diska först men sen ska jag sy:)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar