fredag 23 mars 2012

En liten stund...

tänkte jag blogga ikväll.. Vilken dag.. vilken underbar arbetsplats jag har och vilka underbara kollegor jag är välsignad med... Och vilket väder vi har.. helt otroligt. Hoppas att ni andra oxå har haft en super vecka.

Nu har jag äntligen fått mina Jelly Rolls och metervara från USA. Det är två underbara kollektioner från Moda och Meadow är designad av Blackbird Designs och Butterscotchandros är designad av Fig Tree & comp. Dom är till Anna, Jessica och mitt projekt Jelly Roll som vi ska ha en helg hos www.lapp-elisa.com i april. Ska bli jättekul och se vad de andra ska sy av deras jelly rolls och jag tror jag vet vad jag ska sy. Återkommer med det efter den helgen:)




Efter att jag och flickorna var in till Noa Noa nere i stan, var ju bara tvungen att gå dit och känna, klämma och lukta?! på vårkläderna.. Helt underbara som vanligt.. Ta er en tur dit vet jag... Ja ja.. efter det ialla fall så gick vi till Pandur och kika på mitt projekt som jag ska ha klart till senast 2 maj. Det är till vårkonsten på biblioteket på Skoghall som jag tänkte jag skulle medverka till... Lite jobbigt bara att det vart ju bara en halv kvadrat meter på man.. jag hade ju tänkt hänga dit quilten Pom Pom de Paris, men det är ju lite svårt eftersom den är typ jättemycket större.. Så nu måste jag designa ett projekt dit.. och jag har bilden klar i huvudet, men lite svårt för att printa ner den... Men men.. köpte lite Tildatyger till projektet ialla fall:)...






Så nu till en supertrevlig helg.. på söndag kommer nämnligen mina två bästaste vänner Anna och Jessica till stan:).. Och ja, jag ska kramas massor och så ska jag klämma och känna på Annas hundratals meter balityger som hon har tagit med sig från sitt "vinterhus" på Bali.... Ska bli såååå roligt... Jag kommer givetvis fota lite och blogga om dom efteråt.. kanske på söndag kväll om jag orkar efter en heldag med massa prat...


Kram på er så hörs vi...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar