lördag 10 mars 2012

Denna dag har...

sytt något som jag aldrig har gjort... Det är min polare Madde på Storudden som beställde den här... så här lät hennes beställning.. en slags påse som man har i en slags ficka... hm... aha.. det måste väl vara en sån här hon menade och nu är jag klar efter några timmar efter ridskolan idag. Hoppas jag ialla fall för nu är den sydd:)




Spännande värre var det ialla fall.. det har tagit väldig lång tid att hitta tyger som jag kände skulle passa henne... man vill ju att den ska tåla något men samtidigt är det ju en tygkasse som man kanske inte ska bära 5 l mjölk i:).. hör du det nu Madde, inga massa mjölklitrar i den nu:).



Kunde inte låta bli att brodera hennes namn och sätta på lite snygga zigzagband...





Necessärer har jag tydligen fått dille på... här en till småflickorna.. ska sy en till barnbarnen oxå...




.. och en till mitt gudbarn Maria och en till min mamma.. dessa skickade jag på posten för visst är det kul att få "paket" i brevlådan..... Det kommer jag oxå snart få.. från Usa... återkommer med dom...






Och min syster Susanne beställde en brödduk som hon hittade mönster på i min nya bok som jag fick av min familje, sweatheart simple home.








Herrejösses idag har jag hunnit med mycket... Först körde jag mannen i huset till bussen 06.40 så han kommer till Arlanda och sen vidare till Italien.. ja får man inte nog med snö hemma så får man ju dra dit den är.. Hem ialla fall och diska, fixa frukost till barna, starta tvättmaskinen för att sen dra till ridskolan med flickorna. Teori idag med märkestagning och under tiden tog jag en halvtimmes prommenad.. Det var skönt. När vi kom hem var det dags för pannkakslunch och kl 13.30 plockade jag fram tygerna till Maddes fickpåse.. och nu bloggar jag:)...


Idag åker även min systerdotter Maria till ett stall i Tyskland som hon och en kompis ska prao en vecka på.. När jag gick i 8:an så kan jag bara minnas att man blev mer eller mindre placerade runt om i samhället.... Skönt att det är andra tider nu....


Nä, dags att tända i kaminen:)




Kram


3 kommentarer:

  1. Blev ju görbra dä Helene!
    Tur att jag köper mjölk i hink hos bonden direkt då! ;-)
    /Madde på Storudden

    SvaraRadera
  2. Du skulle ha ett gäng Flitiga lisa runt dig....sover du aldrig?
    Duken passade perfekt i brödfatet..så nu kan du komma o fika!

    SvaraRadera
  3. Madde på Storudden blev görnöjd! ;-)

    SvaraRadera