tisdag 4 september 2012

Så nu...


Tyvärr har jag inte fått ordning på det där med att få bilderna vara stående ir liggande som jag vill:(

Men men... här är jag i alla fall utanför Brukshotellet, Skoghall
Det var mycket besökare och det var många utställare, dock var det bara jag med lappteknik och quiltning.


Armbandet som jag hade på mig...


Här är ytterligare en bild från min hörna men här ser man även den kanonfina inbyggda hyllan som jag fyllde med mina väskor och necesärer


Här är min Pom Pom de Parisväska som jag designat själv och två halsband!



 En yogaväska, och nej jag har inte börjat med det.. men idén med den tycker jag om:)


På söndag kväll började jag på en annorlunda Log Cabin variant med mina tyger Cider Mill 


Och idag blev jag färdig med toppen och namnat den till så enkelt som Äpplequilten:).. Den här tingades direkt men nu får den ligga till sig lite tills jag har hittat en bra baksida! Sen  ska jag ju quilta den oxå...


Här är fyra smakprov med Jelly Rolls som min kompis Anna säljer!


Och på tal om Anna så ska jag följa med henne till Quiltköping, Lidköping, till helgen där hon bl a ska sälja dessa underbara tygrullar! Hennes sambo är just nu nere i huset på Bali för att hämta hem massor av tyger. Ni som har handlat av henne för ut vet ju att hon har kanonpriser! Kolla in hennes hemsida www.annasbatik.com så får ni se själva.. Anna har även med sig några fantastiska böcker som är baserade på just Jelly Roll!

Som sagt, det är en himla massa att göra inför Quiltköping så jag ska ner till Ed först för att hjälpa henne att skära upp färdiga halvmeters och metersbitar. Enkel va!

Hoppas vi ses där.. ni får gärna säga hej till oss!

Kram

1 kommentar:

  1. Snygging! Den där kjolen vill jag ha!
    Hade så gärna velat vara där och besökt din utställningshörna, som för övrigt ser helt fantastisk ut! Jag får ta mig en sväng hem till dig för att titta på dina vackra alster och tigga till mig en kôpp kaffe.

    Stort kram, fina och begåvade Heléne!

    Siv

    SvaraRadera