måndag 24 september 2012

Min sambo

tycker att min nya underbara bästaste linjal som jag vill ha med mig i min kista är fusk? Vad menar han? Vadå fusk? Han är då inte rädd att bli ett ex:). Nä, den här linjalen är bara så super! Så det så!


Och tillsammans med den här boken, Strip-Smart Quilts så säger jag bara Amen!


Köpte två små härliga jellies av Annalunda på mässan. En sån rulle innehåller 20 remsor/två av varje sort. Jag öppnade båda rullarna och blandade lite och sen så lade jag till vit tyg med paislytryck. Så av en rulle Jellies på 20 remsor + 20 vita remsor blir det en stor pläd! 

Idag är det dags för quiltträff nere i stan och den här gången är det tänkt att jag ska gå. Missade ju förra gången eftersom jag var så trött.

Och på tal om trött så vart min torktumlare supertrött igår och gick åt pipen. Om jag är förvånad? Nä, inte mycket! Det händer ju saker för oss hela tiden så om huset skulle falla ihop som en kortlek så skulle jag nog bara rycka på axlarna och säga typ: Ja, varför inte?

Nu är det som tur inte länge kvar innan jag, Jessica och Annas batik åker till underbara Lennartsfors och har en syhelg hos Lapp-elisa. Kul kul kul!

Och på tisdag får Anna, förhoppningsvis, hämta en himla massa nya batiktyger, batikrullar och fatquarters i batik! Det tråkiga är att jag kanske inte ens hinner se dom förrän de är sålda i Borås till helgen. Fast det är ju bra för Anna förstås:)

Nä, nu ska jag iväg på jobbet, hela fem timmar idag!

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Höll länge i den linjalen, men det blev dock inget inköp vilket jag faktiskt ångrar lite....kanske får bli en julklapp till mig själv ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den julklappen kommer du att älska! Jag lovar:).. kram kram

      Radera
  2. Köpte linjalen och när jag flyttat runt lite på mina böcker så VET jag att jag har den!
    Frågan är ju bara VAR????
    Jag känner så väl igen mig i dina berättelser om huset och allt som går i stöpet.
    Så har/hade vi det under många år. Kom det minsta lilla extra pengar på kontot så kunde man vara säker på att kylskåpet pajade eller tvättmaskinen föll ihop innan veckan var slut!!!
    Håll ut och en stor kram!

    SvaraRadera