söndag 3 juli 2011

Härlig vecka:)

Min minsta flicka Filippa fyller 5 år och firar det med ett jättebett i tårtan.. som hon självklart har varit med och bakat själv:). Tänk vad åren går.. helt otroligt.. känns som det var igår jag träffade min underbare sambo.... fast det var 9 år sedan...Fick tyvärr bara 1 och 1 halv dags arbete den här veckan som gått.. innebär att jag bör stå tillgänglig kommande vecka oxå.. fast imorgon ska jag besikta bilen:(... inget kul alls..

Nu fyllersnart mitt gudbarn Maria år så jag satte ihop den här quilten till henne... vändsydde den med svart fleece med vita prickar så hon har något skönt att svepa in sig i till hösten...



Här nedan ser ni vad jag har gort idag förutom sy färdig ovanstående pläd... det är min roseteppe som jag syr på ibland när lusten faller in....











Kolla in hatten längst ner.. visst är den snygg!!...







Förutom sytt så plockade jag lite blåbär och kantareller igår.. gott... Mina två päronträd är knökfulla av päron och det stackars plommonträdet som är kvar ser ut som det kommer en hel del frukter på det oxå... jättekul.... Trädgårdslanden växer så det knakar.. potatis, morötter, sallader, jordgubbar och kryddväxter.... Lite ringblom, blåklint och luktärtorna är oxå i full gång..... Älskar verkligen mitt Hammarö på sommaren...


kram på er







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar