onsdag 13 juli 2011

Syhelg:)

Helgen började på fredag kväll med att mina bästistar Anna och Jessica från Ed kom till mig för SÖMNAD!!!.. Vi började med den absoluta underbaraste skaldjurspaten jag har ätit, inköpt på fiskbilen i Mellerud, lite romsås och räkor och vin... Och så gick vi igenom vad vi skulle sy på lördagen, kollade in när vi skulle kunna spendera en helg hos Lapp-elisa i Lennartsfors och när nästa quiltmässa är i England nästa år:)... Och vilka underbara böcker Anna hade införskaffat... Nu har vi fyra stycken helt underbara quiltböcker som är skrivna av Pam & Nicky Lintott... Vet att Lapp-elisa har någon/några av dom.... Mycket väl värda sina pengar!!


Den här quilten gjorde jag och mönstret är ur en av dessa underbara böcker:).. Tygerna är från fabric freedom och jag köpte dom som Jelly Roll när vi var i England:).... Till den här quilten går det åt en halv jelly roll, alltså 20 remsor på 2 1/2 inch + ett tyg som bakgrund, det är det mörka bruna....Ja, vi vart ju ner till Olssons Tyger nere i stan direkt på morgonen och införskaffa lite mer sytråd, och så ville ju vännerna givetvis kika lite på deras lapptyger, för ni tror väl inte att vi har nog med "trasor"?... Och quilttidningar hade vi visst inte heller tillräckligt av så vi vart ju till en tidningsbutik och skaffa två mönstertidningar till givetvis:)... Ja, vi sydde så symaskinerna blev mycket heta och där emellan lagade jag lunch och middag:).... och diskade.... Söndag drog vi till Ikea och efter några timmar skildes vi åt:(.. ja ja... snart snart snart är det vecka 41 och då träffas vi i Lennartsfors:)


Och tal på Lapp-elisa, himmel va snabb hon är... detta mönster beställde jag ena dagen och så kom det andra dagen?... fattar inte hur hon gör... hon måste ha ett superavtal med postflyget eller något:)... Och ja, jag kunde inte låta bli..... Superrolig att sy kan jag lova.... ett mycket trevligt mönster....








Till helgen hade jag tänkt att ha färdig den här så jag kan ha den med mig när min familj ska på sommarfest hos min bror Magnus:) Ska bli fantastiskt roligt att träffa syskonen igen.. hoppas bara att alla kan komma.... Vi sover hos min mamma och så har jag lovat flickorna att vi ska fiska.. hjälp.... hoppas vi inte får någon:).... Nä nu väntar tjejerna på att jag ska blogga färdig så vi kan gå ut och plocka blåbär till muffisen dom vill baka... och som vi ska ha med till stranden för det ser ut som det kommer bli en härlig och varm sommardag:)


kram på er...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar