måndag 18 juli 2011

Skön helg....

Vi har haft en härlig två dagarstur till Ed... Det var kul att få träffa några av mina syskon ialla fall... Och vi hade tur med vädret på lördags kväll.. för på söndag började det spöregna:(...
Här är som sagt "Uggleväskan" som jag sydde förra veckan.. AnnaKa gör väldigt mycket fina mönster... det som jag inte fattade förrän den var klar typ, eftersom den var så kul att göra, var att den blev ENORM!!!... men som sagt... Perfekt strandväska.....


Den här sydde jag nu idag.. en sk klädnyps-strut:)... Den här får mamma....



När vi kom hem till min mamma så fick vi se åtta!!! stycken kattungar... Tuva var i himlen kan jag säga.. mamma sa att de var helvilda och visst spottade och fräste dom.. men det brydde sig inte Tuva ett dugg sig om:).... Hon är helt makalös... och enveten som en gammal get som Lottas pappa sa....



Fiska hann vi göra på söndagen innan regnet kom... och vi fick fyra abborrar som mamma koka till katterna.... och mina två tokungar fick spel för dom hade velat ha fiskarna till middag... men som tur va fick vi med oss makrill hem så idag blir det fisk, spenat och potatis från potätlandet:)





Filippa hittade mormors morötter som hon tvättade av och käka upp...


Anette med familj kom en sväng till min mamma så jag fick pussa Christoffer lite.. Rebecca var tyvärr inte med:(...


Och så hade vi sån tur att vi fick med oss Tomas hem:).....


Jag hade tänkt att ta vägen om en kompis som bor i Bengtsfors när vi skulle åka hem... men det spöregna och sent blev det så vi hoppade över detta... lite tråkigt kändes det men men... det får bli en annan gång....


Nä, nu ska jag ut och gräva upp potäter till middagen...


Tjingeling











1 kommentar:

  1. Love the fabric you have used for the "Klädnyps-strut" - it looks great :)

    SvaraRadera