söndag 26 juni 2011

Hexagonerna...

Här är hexagonerna.... det blev ett kuddfodral....



Det var jättekul att sy den här modellen... och den blev jättestor:)... Nu gäller det att hitta en innerkudde till den... tur att man har nära till IKEA:)... Hittar jag ingen så får jag göra en egen innerkudde:(.. Det har jag verkligen ingen lust med.....




Idag kommer min syster Susanne och min mamma hit på besök för att fira Filippa som fyller 5 år på tisdag... samma dag som Susanne:).... Det ska bli kul...




Har beställt lite nya tyger från USA igen.... Från ett ställe beställde jag en Jelly Roll i serien Pom pom de Paris samt två tyger, 3 1/2 m, i samma kollektion till kant och baksida...




Från det andra stället beställde jag två charm packs i kollektionen Faith, och två tyger 1 1/2m + 1/2 m i serien Dragonfly Summer... Så nu är det bara att vänt:).....




Midosmmar flöt på med uppehåll hela dagen, har förstått att alla inte har haft den turen.. men så bor jag ju "sola i Karlstad"..... Käka sillunch, sen dans runt midsommarstången i Skoghallsparken och sen grillades det och toppen på det blev det jordgubbar, glass och grädde:)




Nu håller jag tummarna att jag får jobb minst fyra heldagar den här veckan för då kommer jag att ta semester i fem veckor:)...




Kram på er alla där ute....




1 kommentar:

  1. Hej Helene!
    Javisst, jordgubbar skulle jag mer än gärna fyllt alla mina rabatter med, jag som ÄLSKAR gubbar men är för lat för att böja mig ner och plocka dom:)
    Vilken underbar kudde du har sytt, du är ju en jäkel på att sy. Innerkuddar tror jag dom har på Karlssons, har för mig att jag sett där.
    Sist vi var på IKEA laddade jag upp med innerkuddar i tre olika storlekar så det blev 12 stycken totalt. Alltid bra att ha hemma.., hihihi!

    Hoppas du får en superskön julimånad, vi "ses" snart igen....
    Kram till dig Helene
    Marianne

    SvaraRadera