söndag 1 maj 2011

Quilt Rökfri och England

Igår lördag gjorde min 6-åring sig fin för att gå på kalas kl fem, jättefin rosa klänning med kofta och råttsvansar tog hon cykel och jag gick.... När vi kom fram efter nästan en halvtimme så upptäckte vi att det var inget barnkalas idag:(.. vi var 24 timmar försenade... stackars Tuva som har en sån snurrig mamma... Som tur var så fick hon komma till kompisen idag istället och hon kom fram i god tid....





Här är en quilt jag håller på med....







Lite närbilder....





Kunde inte låta bli att börja brodera lite på den oxå:)...




Jag har varit och köpt baksida och mellanlägg till Dennis quilt, den rutiga... Så egentligen är det bara att sätta fart.. men sommarvärmen har lockat ut mig alldelese förmycket:)




Som många av er redan vet så slutade jag att röka 3 maj 2010:).. Posetiva med det är ju att man orkar ju så mycket mera osv... Negativa är att jag gick upp 20 kg.. och det är INTE kul:(




Så nu har jag börjat ta tag i detta genom att prommenera och springa och trappa av sockerberoendet... Jag hoppas att jag lyckas med det oxå:)...




Om 18 dagar åker jag med bästaste Jessica och bästaste Anna till England... Det är nämnligen Quiltmässa i Malvern där med fokus på log cobin:).. Det ska bli urkul!




Kram och vi hörs:)















1 kommentar: