måndag 16 maj 2011

Sjuk och jag som ska till....

Malvern i England på torsdag.... men jag försöker kurera mig så gott det går med den ena trolldrycken med den andra... Visste ni att Chokladmynta är bra till massor? Bl a tandvärk och förkylningar så gissa om jag har tuggat dess vackra blad:)... Och sen så har gjort dryck på ingefära och citron som min syster Susanne tipsa mig om.. Det tackar jag för.... Sen har jag ju även missbrukat både Cokilicana och treo så vi får se..

Här är då en vy över staden ir byn Malvern där jag ska tillbringa torsdag och några dagar framöver med världens bästa vännerna Jessica och Anna... Detta ska bli jättekul.... om jag blir frisk OCH om jag kommer ombord... har ju aldrig flygit förut så detta ska bli spännande värre...

Ja, just det Ni kanske undrar vad vi ska hitta på där?.. Joserni, där är det en quiltmässa som handlar om lapptekniken Log Cobin som bilden nedan visar.... Vi har nämnligen upptäckt att i England är det quiltmässor hur mycket som helst... typ hela året runt är det mässor lite varstanns:).. Mycket trevligt land det där England måste vara:)... Visst är det ett vackert täcke på bilden.... Obs.. bilden är lånad dvs...

På mässan hoppas jag att jag hittar den är underbara Jelly Rolls... det är remsor som är 2 1/2 inch breda och drygt 1 meter långa i en kollektion av tyger, och tillsammans blir det drygt 2 meter tyg:)...... Visst ser den härlig ut... om jag hittar den här så kommer den nog ligga länge i klappatyghyllan:)



Så här ser kollektionen ut i denna feta underbara vackra rulle:)





Som ni säkert förstår kommer det antagligen inte stoppa vid endast detta tyginköp... Det är farligt att gå på mässor....


Usch idag plockade jag bort årets första fästing på Tuva.. . blääää....


Mina barn går på teaterskola nere i staan... och nästa måndag ska de ha föreställning inför publik.. fy så nervös jag kommer vara:)... och körigt kommer det ju bli eftersom jag inte kommer hem förrän på måndag... och efter föreställningen så är det sista quiltträffen med Solstaquiltarna för sommaruppehåll:(... Det är ju mindre kul men samtidig är det skönt....


Ja, det kommer hända massor nu på en kort tid märker jag när jag tänker efter......


Ja mer om det längre fram.....


Nu är det nog dags för mig att sätta fart... Tuvas dräkt är inte färdig, och jag har inte packat en pinal....


Kram på er och så hörs vi nästa vecka..... Ta hand om varandra...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar