tisdag 24 maj 2011

Nu vet jag vad jag ska bli när jag blir stor:)

Pilot givetvis... helt sjukt häftigt att flyga.... skulle verkligen vilja sitta där framme:)... Inte ens när piloten var tvungen att gå upp igen när vi skulle landa blev jag skraj.... Jag kan ialla fall säga att jag har haft en fantastisk visiting in England med mina vänner... många mil och trötta var vi men gud så roligt... ...Och vilken quiltfestiva!!! En årlig resa blir det ialla fall händanefter...

Mina Jelly Rolls, en pom pom de Paris från moda och två från Fabric Freedom blev det, halva priset mot här i Sverige:)....




Korgen är full med tyger från festivalen i Malver... den stora lila fyrkantiga tygpacken kallas för Layer cake och den här innehåller 40 stycken ca 25 x 25 cm bitar..... Den här kollektionen heter Drakonfly Summer .....



Och jag och Anna köpte Pure-serien:)... Det var det dyraste tyget som jag köpte på mässan... nästan 115 kr metern:).... Två tyger som jag köpte kostade 100 kr metern annars betalade jag typ ingenting.. allt från 25 kr till 70 kr meter:).. Tidningar och böcker var oxå mycket billigare..








Sen så var det i en trevlig gammal by som heter Tewkesbury som vi var i de två första dagarna och sov på ett supertrevlig B&B, The Jessop Townhouse. På lördagen åkte vi vidare mot Brighton med ett stopp vid Stonehenge.. jösses vilka stenar... 45 ton vägde den tyngsta, fattar inte hur det fick dit den, och varför det besvärade sig med att dra dit alla stenarna!..



När vi kom fram till Brighton drog vi ner till den kända pire, Brighton Pire, och åt Fish and Chips.. Urvackert ställe det oxå... Natten till söndagen tillbringade vi i Eastbourne på ett B&B med utsikt över havet... så fint...... Söndagen drog vi till Seven Sister och där blåste det orkanvindar tror jag:).. Hela bilen skakade....










Här är vi i Glouchester för att titta på candrealen där Harry Potters Skola var inspelad...








Att vägarna inte är stora i England visste jag ju, om man nu inte åker på deras enorma motorväger, men att de hade asfalterat kostigarna var väl ändå att ta i lite:).. himmer vilken tur vi hade som inte mötte någon annan på vissa sträckor.. Och när jag ändå talar om vägar så vill jag verkligen säga att, Tack gode gud för Anna, som körde stort sett hela tiden och gjorde det super. Jessica vågade oxå på detta men jag fegade ur att köra vänstertrafik. Och jag som vill flyga flygplan:)... Men nästa år ska jag fixa detta oxå... för detta är vi alla tre helt överens om att Quiltmässan i Malvern kommer vara en årlig resa för oss, samtidigt som vi ska utforska detta underbara vackra land....






Kram på er!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar