tisdag 15 mars 2011

Så här blev dom....

Här är en av momenten från Mikaelkursen hos www.lapp-elisa.com ... Den heter ihålig kub och grundmönstret är egentligen 3 färger men Mikael tyckte att jag var för snabb som redan hade gjort två av fyra olika sätt att sy kuber.. så han bestämde att jag skulle sy med sex färger:)... den är 160 x 200 stort....




Och det här är Fiskquilten som min svärfar ska få... det är superenkelt sytt så det gjorde jag på några timmar..... dock ska ju båda täckena ha baksidor och mellanlägg...
och så har jag har min äldsta dotter och äldsta barnbarn här över helgen.. underbart.. mysat jättemycket och jag ville inte att de skulle åka hem... Älskar dom så...


Sista helgen i mars har lapp-elisa en ny kurs med Mikael Svensson som ledare och den här gången ska man få lära sig att sy Bargellos på ett enkelt och roligt sätt... tyvärr ska jag inte dit.. men däremot ska jag till England i maj med världens bästa vänner, Jessica och Anna, och gå på deras logcobinmässa:) superkul ska det bli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar