tisdag 1 mars 2011

Min mysquilt....

... min mysquilt som jag sydde med bruna japanska och turkosa vävda tyger.. är mycket nöjd med mönstret eftersom jag har sytt det på fri hand...... dvs inget mönster att gå efter:)... Nu är ju vintern äntligen över och vi kan se att våren är i antåg.. skönt tycker jag..

I helgen var jag till Lapp-elisa i Lennartsfors på kurs. Kursledare var Mikael Svensson och vi fick lära oss att sy kuber i fyra olika moment.. bilder kommer senare.. jag fastnade för tekniken ihåliga kuber, man kan läsa om Mikael Svensson på hans hemsida www.silvernålen.blogspot.com och se vad han gör.. han var värd varenda minut på den där kursen i alla fall.. och han återkommer till Lapp-elisa i slutet av mars med en ny kurs om bargellos, mer info på www.lapp-elisa.com kommer senare...

Kram Helene

1 kommentar:

  1. Vilken underbar quilt!! Mönstret och färgerna är kanon. Kram

    SvaraRadera