torsdag 17 mars 2011

Denna gjorde jag igår....

Denna quilt gjorde jag igår.. den består av 60 graders trianglar och tygerna är ihopplockade utav Mikael Svensson... Lite svårt att få fram färgerna bra.. men det är en varm och en kall lila och en varm och en kall turkos.. sen har jag använt spillbitaren till en ganska smal ram och ska avslutas med en bred, ca 15 cm, svart ram...

Nu tror ni väl att jag har snöat mig helt in på dessa enorma quiltar och .. jaa.. det är nog så.. Och jag har redan skurit till och börjat sy ihop en "gubbquilt" till min gubbe... den är i randiga och rutig huvudsak i blåa toner, men även lite gröna, bruna och röda rutor med ett varv med remsor runt...

Imorgon kommer världens bästa Tomas hit:).. ska bli så roligt...

Ha en mycket trevlig helg, det ska jag ha:)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar