onsdag 5 juni 2013

Juni och jag har äntligen

fått tillbaka den riktiga orken att börja sy igen!!
Så jag tog tag i ett gammalt ufo och är nu färdig med toppen...
Det är AnnaKa´s mönster En Roseteppa som jag köpte av Lapp-elisa för ett par - tre år sedan.
 


Tyvärr kommer den nog förbli ett ufo ett tag till då jag måste fixa en baksida och sen quilta ihop den med alla konstens sömmar :P
 


 
Passa på att ta ett bättre kort på Tuvas överkast som fortfarande inte har fått en baksida.. men den är beställd nu ialla fall.
 
Kudden till vänster är Filippas som matchar hennes överkast!
 

 
Mitt senaste blodvärde låg på hela 114 och det känns bra.. börjar bli riktigt pigg nu... Orkade faktiskt med en promenad på nästan 4 km igår.. det gick inte så fort men orkade gjorde jag :) .
 
Fick hem den populära linjalen hexagon N igår och nu är jag väääldigt sugen på att sy lori holts vackra hexagonquilt !
 
Fast jag är sugen på det mesta Lori gör och älskar hennes underbara vackra blogg www.beeinmybonnetco.blogspot.se
 
Imorgon är det vår nationaldag och den firar vi med Skoghallsparken och så håller vi tummarna på att det blir lite varmare igen.
 
Nästa vecka väntas massor jobb och firande av min son Tomas student!!!
 
Och det innebär även träff med mina underbara barnbarn!!!!
 
kram på er!!

1 kommentar:

  1. Topen som Du visar att Du sytt som kallas Roseteppa är otroligt vacker, tycker jag. Och jag kan gott tänka mig att det ligger åtskilliga timmars arbete bakom det vi ser här!

    Dollandesign

    SvaraRadera