torsdag 18 april 2013

Nu har jag landat....

från helgen och några dagars arbete! Phu..det är allt en pärs att vara borta o sy från morgon till kväll en hel helg! Man tror att nu.. nu är man mättad ett tag.. men icke sa nicke.. ett gift är vad det är detta här med lappteknik och quiltningar...
 
 Här har jag skurit min layer cake  med kollektionen Gypsy Girls, den är helt underbar och har legat och myst på min hylla ett bra tag... men nu har jag klappat färdigt.... Nu är den i charmsbitar tillsammans med solid snow...
 

 
Jag har bestämt mig att använd mig av tekniken Bow Tie.. Har sett mönstret lite varstans och blivit sugen på den...
 

 
Här har jag haft dilemman att ska jag sy ner eller inte.. men efter lite om och men och tips så har jag bestämt mig att jag ska sy ner den på sidorna.... Kollektionen går i grönt, rosa, blått, rött och lite ljust och är som sagt fantastisk fräsch.. Blir fin till en av flickorna... Meningen är ju att de ska få varsitt rum efter sommaren... så då blir detta kul att få bädda med..
 
Igår fick jag åka med min Tuvis till tandläkeren eftersom hon krockade med ett annat barn på gympan.. som tur var gick det bra.. bara en mjölktand som fick mest stryk och det gör ju inget.. och de två nya framtänderna var bara lite lösa men rötterna såg fina ut... Phu..
 
Om en vecka fyller min mamma år och då bär det av neråt kusten.. ska pussa o krama mina små barnbarn tills de ber om nåd...
 
Kram  kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar