måndag 15 april 2013

Helg i vackra.....

Lennartsfors har jag o mina två goa syvänner befunnit oss.. närmare bestämt hemma hos Lapp-elisa :) Den här gången har vi haft en Ufo-helg så det var många påbörjade arbeten vi hade med oss för att förhoppningsfullt få färdigt. Jag tog med mig 7 projekt varav 6 av dem var stora quiltar.
 
 Jag hade mig mig Beeinmaybonnetrowalongquilt, mest för att bara visa för den tänkte jag lämna in till någon med longarm. Den är ca 230 x 190 och jag har ju en väldig liten symaskin, typ endast ca 15 cm i "luftrummet". Så jag trodde faktiskt att jag inte skulle sy den i hamn.. men se....


Storleken spelar ju faktiskt ingen roll, bevisligen för här är den! Styplad och nästan 2000 meter mindre quilttråd så är den klar :)
 
 
Och Biet på baksidan blev jättefin!
 

 
Fick på en baksida och luckekant och färdigquiltad!


 
Den här fattades det endast en luckekant så den fick jag på snabbt!
 

Den här sydde jag på endast den breda kanten! Den är lika stor som Beeinmybonnet så den hann jag inte mer på.. Så den åker med till hösthelgen!
 
 
Som ni förstår var det en fantastisk helg där vi verkligen bara har sytt, sytt, sytt och käka någon gång där emellan....
 
Så när jag kom hem vart jag alldeles stel i nacken, träningsvärk i armarna... och upptäckte att en av mina flickor var full i löss!!!! Gissa om det blev en sen kväll innan vi var avlusade alla tre!
 
 Och för exakt ett årsedan var det samma prodecur när jag kom hem från Lennartfors.
 
Nä dags för jobb...
 
kram kram

1 kommentar:

  1. Det var jättemånga väldigt fina quiltar Du visar oss. Jag är imponerad av allt Ditt arbete. Det är så trevligt att se vad andra lapptekniksintresserade håller på att sy!
    Jag kan gott förstå att Du haft en underbar helg. Sådant ska man unna sig emellanåt!

    Dollandesign

    SvaraRadera