måndag 7 januari 2013

Fått mycket gjort i....


mitt underbara syrum :). Mellan väsktillverkningen plockade jag fram en gammal topp och monterade ihop den! 



Trots att jag har en väldigt liten symaskin, får det väldigt mycket plats i den ändå... 


Ja, vad gör man när inte bakstycket räcker till? Tur att jag hade dessa fem blocken till övers så jag kunde pussla ihop den.



Nu är det ialla fall bara lukkekanten kvar så är den färdig.. hade tyvärr inget hemma som jag tyckte passa så den får ligga till sig lite... 


Här är en väska som jag sydde färdigt idag! Rutan med Fast Women och Jumbo Zig Zagen kommer från Lapp-elisa.. Även fodret är ifrån henne... Tror att övriga tyger är från Olssons tyger nere i stan..




Är redan sugen på att sy nästa Fast Women väska.. Får se vad dagen räcker till. 

I eftermiddag väntas det  åka vagn med häst hos familjen Hasselberg med fika. Ska bli härligt!

Sen måste jag fixa barnens skolväskor osv för imorgon kommer vardagen tillbaka för oss med skolarbete och jobb. Dennis har jourvecka och börjatidigvecka eftersom vi ska åka till Sälen nästa vecka. Det ska bli skönt samtidigt kommer jag väl längta ihjäl mig efter mitt syrum. 

Vi har turen ialla fall att få med oss min äldsta dotter med familj och det underlättar ju min skaparlust!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar