tisdag 24 april 2012

Äntligen frisk...

men full i lus:(.. Inget roligt alls.. Känns som jag har varit sjuk i veckor.. och när jag räknar efter så är det faktiskt det jag har varit.. Och nu har vi fått löss.. jag hade mest givetvis.. vem annars och fy så äckligt många....




Men till Lapp-elisa i Lennartsfors kom jag över helgen i alla fall och hade syträff med Jessica och Anna... Hur roligt som helst, även om det nu kliade en del. Vi hade ju bestämt att vi skulle ha var sin Jelly Roll och målet var att sy en topp till en quilt... Jag valde Butterschots & Roses by Fig Tree, Moda.




Mönstret till quilten är ur boken Jelly Roll Quilts av Pam & Nicky Lintott.. Och ni som är bekanta med deras böcker vet hur ljuvliga dessa är.. Har beställt två till som jag hoppas kommer snart:). Här har jag först sytt ihop två och två remsor som jag sedan har lagt ovanpå varandra och skurit 45 grader..




Så här blev den innan jag sydde på kanten...





Här är Anna med sin nya super linjal.. färdiga inchspår och så är det bara att skära flera remsor utan att behöva flytta linjalen.





Här är Annas ursnygga quilttopp... och på tal om Anna så har hon en hemsida där hon säljer Balityger som hon importerar själv... www.annasbatik.com Kika in vet jag.. just nu har hon slut men åker imorgon för att hämta mer:)..



Och här är Jessicas vackra quilt, Summerbreeze by Moda heter hennes Jelly Roll.. och Grattis Jessica till din livs första, dock inte sista, quilt:).






Här har jag fått på min kant:)...





Och här är den helt färdig.. Jag använd ullvadd som jag köpte av lapp-elisa och gissa hur underbar den var att quilta i.. för att inte tala om så varm jag blev om mina händer medan jag quilta den:)..





När jag blev klar med min quilt så fortsatte jag med min franska quilt som jag har hållt på med väldigt länge... ett riktigt ufo kan man kalla den.. Frihandsquilta den med stora rossnirklar på Lapp-elisas inrådan.. Riktigt kul var det ända tills min symaskin braka:(.. Hade bara typ en sjättedel kvar att quilta när det som inte får hända hände... Den bara skar sig totalt.. gick inte att snurra handhjulet varken bakåt eller framåt.. Och mina svordomar och besvikelser och förtvivlan går inte att beskriva... Men nu har Dennis kikat på den och det verkar som han har kunnat fixat den..






Ja ja... men här är det en sista bild på dessa två quiltar för den här gången.. Är jättenöjd med helgen och att jag fick så mycket gjort ialla fall och så fick jag ju framför allt ha Jessica och Anna helt för mig själv..... Och det vart ju huvudsaken:).. Vi har nu bokat in för höstens träff i Lennartsfors och den helgen kommer gå i Layer Cakes tecken.. Och det blir nog en Ruby för min del.. den är urläcker.. eller så blir det något helt annat..


Nä nu är det äggluskontroll..


kram på er



















2 kommentarer:

  1. Måtte jag fylla år snart.....!!

    Syrran Sus

    SvaraRadera
  2. Hörru.. fick inte du en quilt förra året?

    SvaraRadera