lördag 2 januari 2010

Nytt år...


.. och min första bild på mitt andra barnbarn... Christoffer heter han och föddes 23 dec 2009:) och nej, min dotter kunde inte knipa.. ha ha ha..
Har inte lyckats träffa den lille krabaten, men om fem dagar så... då ska jag pussa, lukta, gosa, krama och säkert byta blöjor på honom.. och så ska jag krama och pussa och gossa och lukta på Rebecca... Hon är en stolt storasyster må ni tro...
Nu undrar säker ni hur i allsindar jag kan vara mormor till två barn och ha två småflickor?!!
Det började med att min äldsta dotter, Anette, kom in i tonåren.. (måtte det någongång bli förbjudet att vari i den åldern)... Ett himla väsen och trotsningar till ingen nytta.. ha ha ha.. Ja, skratta kan man ju göra efteråt....
Och för att göra en lååånnngggg historia kortkort.. så slutade det med en Rebecca 1 februari 2007:)... Anette var då nyss fyllda 16 år.. hon fyller år i slutet av november... Jag var med på förlossningen när Anette och Marcus fick sitt första barn... och vet ni vad hon sa när hon fick Rebecca på magen?.. Åh, såna här vill jag ha många utav.. Trodde jag skulle svimma.. förbaskade unge tänkte jag då...
Men efter att ha klarat av både moderskap, studenten och lyckats få ett fast jobb så är hon åter mammaledig:)... Fast med en annan Marcus.. ha ha ha... Älskar den ungen.. även om hon nu har förklarat att hon vill ha faktiskt ha många fler.... Ja, jag kommer vara mormor till 15 ungar.. sju kommer hon stå för...... Tror att hon har ärvt barnsuget av sin mormor. (Min mamma har sju barn, sjutton barnbarn och nu två barnbarnsbarn:)....)
Idag har vi varit i en slalombacke med småflickorna... ha ha ha.. Den historien blir ännu kortare.. ha ha ha...
Träffade i alla fall på Edsfolk och det var jättetrevligt.. dom bor oxå här på Hammarö:).... Sedan blev det macDonalds på vägen hem.. tog en tur till Almars gård när vi ändå var borta vid Skåre.. en jättetrevlig, svindyr affär i en jättefin välbevarad ladugård.... En trevlig tröja hittade jag.. endast 1065 kr.. ha ha ha.. Nej jag köpte den inte.... Sen drog vi hem och myste med barnen och nu sitter jag och bloggar..
Kan säga med säkerhet att i nästa blogg ska jag lägga ut bilderna på vårat hus som jag har tog häromdagen....
Kram på Er alla och ha en riktigt god fortsättning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar