fredag 30 november 2012

Syrummet...

 är mer eller mindre färdigt... fattas taklister och lister runt det inbyggda skåpet, men flyttat in har jag gjort och även invigt det med några sömmar....



Med lite vägghyllor och tyghyllor så får nästan allt plats.. har tyvärr lite kvar på vinden.. tror jag låter det vara kvar där eftersom jag ändå inte kommer ihåg vad det är i de lådorna.. så något viktigt kan det väl inte vara?

 
Kylan har kommit till oss med några snökorn och vi får elda i kaminen varje dag...
 
Förra helgen var jag och flickorna hos min dotter Anette och barnbarna. Hon har fyllt år och av oss fick hon quilten Dragonfly Summer som går i så fint i brunt, grönt och lila toner.
 
Och så fick jag ju träffa mina underbara fd svärföräldrar och svägerska med sina två barn. Det är två år sedan jag träffade dom så det var verkligen på tiden.
 
Hemfärden var ett himla massa stopp, man har många att säga hej till :).
 
Vi fick en underbar lunchsoppa hos min syster Birgitta, sen vägen om min mamma som har vävt en härlig matta till mitt kök. Bild kommer efter helgen.
Fick en underbar nåldocka av min syster Yvonne innan jag gjorde stopp hos syrran Susanne för snabbkaffe och upphämtning av ljusstöpningsgrejjor!
 
Och innan vi lämnade Ed så hämtade jag en jättefin julgransbock som flickornas "gamle" dagisfröken Jocke hade gjort till oss!
 
Phu, nu drog vi hem!
 
Filippa hade berättat om resan för hennes fröken på måndagen att vi hade kört runt på henne hela helgen så mycket så hon fick ont i foten!
Ja, de där fröknarna får ett gott skratt då och då!
 
Nä dags att städa, ikväll är det meningen att min syster Susanne kommer hit för att julhandla med mig imorgon!
 
Ha en go helg!
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar