söndag 17 april 2011

Så var denna dagen gjord......

Den här började jag på idag på quiltträffen här i Karlstad...... Det ska bli en finfin pläd så småningom....
Av någon underlig anledning så fick jag visst med två likadana rutor här på bloggen?!! hm..

Här har jag lagt ihop tre rutor så länge... Det ska vara 15 block så den blir rätt så stor.... Tygerna är från Lapp-elisa, http://www.lapp-elisa.com/ , förutom det röda:)... Ide´n till täcket fick jag idag av Marie, hon har gjort ett med andra tyger.. ni får kika på vår förenings sida., http://www.solstaquiltarna.blogspot.com/ för där ska jag lägga in bl a hennes pläd....
Och kolla här, detta är Tuttobagen som jag vann hos Lapp-elisa i vintras... visst är den snygg?... Kanon att ha symaskinen i när man drar iväg på träffar eller andra trevliga ställen...



Fiskpläden till svärfar gjorde jag helt färdig igår.. Nu ska jag bara komma på något tyg till svärmor oxå, något med katter blir det nog och sydd i samma stil som svärfars.. ja, det får bli när jag ramlar över något bra kattyg:)


Och nu till något helt annat.. På torsdag åker jag och barnen först till Ed, sover hos syrran Susanne, på långfredagen drar vi vidare till Anette och barnbarnen för att spendera påskhelgen hos dom:). På lördag ska jag på bröllop i Högsäter för då gifter sig min lillebror Emil med sin Pachara:)... Ska bli kul......... På kvällen kommer Dennis ner till Tanum oxå och på annadagpåsk åker vi vägen om mamma för att käka lite påskmiddag och fira hennes födelsedag.. och hennes present kan jag ju inte visa här ännu.. det får bli efterpåsk:)


Vi hörs efter påsk och ha en riktigt trevlig påskhelg allihopa:)


Kram


Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar