måndag 19 oktober 2009

Hjärtan och Pepparkakor!



Hej igen...


Nu börjar det bli bråda tider för julens julmarknad här på Hammarö.. ska bli så spännande...

Började att sy 20 vita linnehjärtan på tråd och fortsatte idag med lika många röda och givetvis så kunde jag ju inte låta bli pepperkaksgubbarna:) Visst ser de härliga ut?!

Och nu har jag börjat med Tildas godnatt änglar.. åh, så fina dom är...

Igår trotsade vi min trötthet och gav oss ut till Hammarös sydligaste spets.. där finns det en gammal fyr.. När vi hade parkerat bilen sa vårt näst yngsta tös, Tuva, att hon vill minsann bada och det spelade ingen roll att vi sa att det var kallt... för hon gillar minsann att bada kallt... Givetvis så sa vi att hon minsann fick vänta till nästa sommar så det så...

Nu är det så att det man inte får, kan man ju faktiskt bara "råka" göra, vilket Tuva gjorde och jag kan säga att det var ISKALLT, det vet jag eftersom jag fick agera som livräddare.. och så sattes det punkt på den utflykten... Brrrrr....

Det var nog inte så bra att jag räddade henne eftersom jag har varit väldigt trött i helgen, och det var ju inte så konstigt sa min läkare... mina senaste njurvärden låg alldeles för högt...

Får reda på imorgon när jag ska dit nästa gång... ja ja...

Ha det så gott därute mina vänner så ska jag ta lite årets glögg med min underbara sambo på verandan:)

kram Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar