torsdag 11 oktober 2012

Hård vecka...

Jobbat två heldagar och avslutar torsdag och fredag med två timmarspass:) Så imorgon eftermiddag blir det till att åka till lapp-elisa i Lennartsfors för att ha en härlig syhelg med bästaste Anna och Jessica!
 Och det behöver jag.. ialla fall efter att har svurit mig trött över min Brothersymaskin!. Nu har det hänt något igen med den och givetvis under tiden jag höll på att sy färdigt Filippas grön/blå kjol. Himla tur att jag fick köpt mig den gröna sköna underbara Zig Zag symaskinen!



Den andra kjolen till vänster är Tuvas. Båda är sydda av min egna modell och pyntade med sammetsband o spetsar. Filippas gröna sammetsband är det även paljetter på. Alla tygerna är Tildas och är inköpta på Panduro här i stan, samt sammetsbandena. Men spetsen har jag köpt på Tygfabriken borta på Lamberget.


Hos Lapp-Elisa ska vi köra ett vindsnurrprojekt med charmsrutor och egna foton som vi stryker på några ´charms. Jag gjorde ett eget charmskollektion av Balityger som jag fått/köpt av annasbatik. 84 st färgade och 84 beiga har jag skurit.. 

Här hemma antar jag att Dennis fortsätter med mitt syrum:). Får se hur lång han hinner, hans pappa kommer oxå och hjälper till och barnens farmor pysslar nog med barn och katter.

Näpp, sängdag och så håller vi tummarna att Anders på Husqvarna nere istan har fått ordning på symaskinen tills imorgon.

Ha en superhelg allihopa!

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Tror ni kommer att få en alldeles underbar helg!!Gasa och njut av era dagar!!!Kram

    SvaraRadera
  2. Vi var där för ett par veckor sedn, helt underbart. Håll i plånboken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh.. plånboken?!! Läste din kommentar alldeles försent;). Visst är det alldeles underbart där.. det är tredje hösten jag o mina vänner tillbringar där. + lite vårhelger oxå...

      Radera